Cerita 3

12/30/2011

 
Kisah 1 Alkisah ada seorang perempuan bisu yang sudahpun 
berkahwin, pada suatu hari, dia telah ke supermarket untuk membeli 
daging, tetapi disebabkan dia bisu, dia mempunyai kesusahan untuk 
berkomunikasi dengan para pekerja di sana. 

Disebabkan begitu, dia membuat keputusan untuk memanggil kashier masuk dalam bilik. 

Pada 
hari yang pertama, dia nak beli dada ayam. Dia pun panggil kashier tu 
masuk dalam bilik sulit, pompuan tu bukak baju dia, tunjuk kat dada 
dia, pastu buat aksi ayam. Kashier tu pun paham, then dia pun kasi dada 
ayam kat dier. 

Next day, dia nak beli paha ayam. Dia pun panggil 
kashier masuk bilik, dia angkat skirt dia, tunjuk kat paha dia, pastu 
buat aksi ayam. Kashier tu pun paham, kasi dia paha ayam. 

The next day lagi, dia nak beli hot-dog. Dia pun bawak suami dia. 

Soalannya ialah: 

Apakah isteri tu akan buat? 


Fikirlah.... 




















Fikir....... 















Tak tau? 


















Dia suruh suami dia cakapla sebab....suami dia tak bisu.. 
Apa yang korang fikirkan ha? 


Ibu yang pintar 

Suatu hari John mengundang ibunya makan malam di apartemennya bersama dengan teman se-apartemennya. 
Sewaktu makan, ibunya selalu memperhatikan betapa cantiknya teman se-apartemen John ini. 
Sang ibu sudah lama memendam kecurigaan adanya hubungan istimewa antara John dan teman se-apartemennya dan oleh sebab itu menambah keingintahuan sang ibu tentang hubungan anaknya itu. 
Hingga malam hari, sang ibu memperhatikan bagaimana kedua insan itu berinteraksi… sang ibu mulai bertanya-tanya dalam hatinya ada apa di balik hubungan John dan temannya itu. 
Membaca pikiran sang ibu, John berkata, "Saya tahu apa yang ada dalam pikiran ibu, tetapi saya jamin, Julie dan saya hanyalah TEMAN BIASA saja.” 
Satu minggu kemudian , Julie mengatakan pada John, "Sejak ibumu datang makan malam, saya tidak dapat lagi menemukan sendok perak kuah itu. Kau tidak akan mengira jika Ibumu yang membawanya bukan?” 
John berkata, "Aku meragukan hal itu, tetapi untuk memastikannya aku akan menulis surat padanya.” 
Lalu John menulis suratnya sebagai berikut: 
Ibu yang tercinta, 
Saya tidak mengatakan ibu "mengambil” sendok kuah dari apartemenku, dan saya juga tidak mengatakan ibu "tidak mengambil” sendok kuah itu. Tetapi faktanya adalah bahwa sendok kuah itu raib sejak ibu datang makan malam di sini. 
Beberapa hari kemudian John menerima surat dari ibunya yang berbunyi: 
Puteraku sayang, 
Ibu tidak mengatakan kau "tidur” dengan Julie, dan ibu juga tidak mengatakan kau "tidak tidur” dengannya. 
Tetapi faktanya adalah… bila ia tidur di tempat tidurnya sendiri, ia akan menemukan sendok kuah itu di sana. 
Ibumu tercinta.
 

Cerita 2

12/30/2011

 
Cermin Mata 

Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia bertanya: ” Doktor, selepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang lain?” "Dah tentu”, jawab doktor. "Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,” kata lelaki itu dengan riang. 

Hadiah Cincin Berlian 

Seorang isteri merajuk kepada suaminya kerana tidak membelikan kereta sebagai hadiah harijadinya. Tetapi suaminya membelikan cincin berlian yang luar biasa indahnya. Kawan-kawan suaminya merasa hairan dengan pilihan tersebut. Salah seorang rakan lelaki tersebut bertanya, "Mengapa kamu membelikan isteri mu cincin berlian, bukannya kereta?” Lelaki tersebut tersenyum dan berkata, "Susah mencari kereta palsu.” 

Atok & Cucu 

"Mengapa tak seperti kawan sebaya kau?” Seorang atuk tegur cucu dia yang tak cemerlang dalam peperiksaan. Atuk: "Tengok kawan-kawan sebaya cu, semua lulus tinggi-tinggi. Cu ini asyik internet, tv atau main bola. Bila nak belajar??? Besar nak jadi apa???” (Atok marah tahap tertinggi) Cucu: "Atok asyik bandingkan dengan kengkawan yang lain. Cu tak pernah pun marah bila atok tak sama seperti kawan-kawan sebaya atok yang lain.” Atuk: "Tak sama apanyerr???” Cucu: "Kawan-kawan sebaya atok semua dah jadi arwah kan?” Atuk: "?…?…?…?…?…?” 
 

Repo homur

12/11/2011

 
Lawak 1
 
SUAMI : KENAPA SAYANG MENANGIS? 
ISTERI : SAYA TELAH BACA SEBUAH BUKU. SAD ENDINGLAH BANG...
 SUAMI : BUKU APA? 
ISTERI : BUKU BANK ABANGLAH.... 

Lawak 2 
Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia 4 tahun bersiar-siar. Menaiki kereta.
 Dalam perjalanan si ibu membunyikan hon.
 Anak : Naper ibu bunyikan hon, saper org tu? 
Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat. 
Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.
 Anak : Itupun sedara kiter jugak ke???
 
Lawak 3 
Adalah seorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. 
Lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua seorang budak pun membuka pintu. 
budak : derma ape bang? 
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan? 
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya. 
lelaki : ????? 

Lawak 4
 Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka. 
Farid : Mengapa?
 Siti : Saya dah bosan dengan awak. 
Saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
 Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. 
Yang selebihnya kembalikan kepada saya. 
Siti : Erkkkkkk........ Benci ......... 

Lawak 5 
Dalam sebuah kebun ada bermacam-macam pokok buah-buahan, 
tiba-kebun kebun tu terbakar, semua buah-buahan musnah kecuali 3 buah je yang terselamat.. 
buah ape ek? 
1. Buah Cempedak = diluar pagar 
2. Buah Keranji = didalam perahu
 3. Pisang Emas = dah dibawa belayar... jgn marah haaaa...